Калоян Куманов взе участие сред мотивационните лектори на Forbes 30 под 30. На 18-ти Септември 2018г. Калоян Куманов, част от НИК, взе участие в събитието на Forbes 30 под 30 като част от панела с мотивационни лектори, които разказаха за своите успехи и предизвикателства по пътя към престижната номинация.
Калоян Куманов бе част от селекцията „30 под 30“ за 2016-та година, като основна причина за неговото номиниране беше успешното излизане на НИК на румънския пазар, за което той имаше възможност да разкаже, както и какво се е случило с групата компании през този период.
Представянето беше посветено на дигиталните технологии в земеделския сектори и приносът на НИК към все по-бързото им навлизане в този отрасъл. Акцентите бяха автоматизацията на машините чрез хардуер за прецизно земеделие, софтуерните решения с основен фокус програмата за мониторинг на посевите GeoSCAN, както и приносът на компанията за успешното внедряване на тези технологии, а именно услугите, които НИК представя в лицето на НИК Агро Сървис ООД.
Като основен фактор за успехите на НИК, Калоян Куманов посочи екипът, който седи зад името НИК, който към момента наброява над 150 човека за двете страни, последван от постоянство и следване на ясна цел в бизнеса, а именно дигитализацията и автоматизацията на земеделските стопанства в България, а вече и в Румъния.
Тенденциите в сектора, а именно стремежът за повече храна, която да е по-качествена и на по-ниска цена и с използването на по-малко ресурси са именно двигателят на промените в начинът, по който земеделските производители обработват земята си и ги тласкат към нуждата от оптимизация на процесите в своите стопанства, така че да могат да отговорят на тенденциите и нуждите на населението.
НИК е компания, внедряваща технологии за прецизно земеделие в българските стопанства от 2002 година насам. Компанията демонстрира новаторски подход като от началото на своята дейност приема предизвикателството да популяризираме нови за България технологии и продукти. Именно този новаторски подход, който отличава компанията е причината за нейният успех и повод за включването ѝ като единствената компания от сектор Земеделие в класацията на Forbes 30 под 30 в България за всички нейни издания.